|
|
| Segmentering
Om Ni som bolag vill göra skillnad - så är ett av de enklaste råden att göra något som skiljer sig från konkurrenterna.
Inom Life Science i Sverige och Norden har vi de senaste decennierna snarare kopierat varandras koncept än att fullt ut använda den marknadsintelligens som finns tillgänglig.
|
Den effektiva segmenteringen bygger på att skapa kunskap på djupet om individen eller gruppen av individer, utan att det känns närgånget och integriteteskränkande.
För att göra skillnad så finns det fler variabler att använda, än de vi traditionellt gör idag.
|
-
Demografisk
-
Livscykel - ålder
-
Kön
-
Inkomst
-
Utbildning
-
Geografisk
-
-
Användarstatus
-
Användarfrekvens
-
Lojalitet
-
Psykografisk
-
Kulturell
-
Känslomässig
| |
|
|
Som marknadsförare så är uppgiften nerkondenserad - Gör skillnad! - Påverka.
Idag är tillgång på marknadsdata och marknadsintelligens till i det närmaste obegränsad. Använd inte samma glasögon som alla andra - kliv åt sidan och se marknaden utifrån nya perspektiv. Datat finns - tekniken finns. Har du modet ?
|
Katarina Hallerstedt
0701-811 405
|
Peter Norrgård
0760-900 200
|
|
|
|
|
|
|