Problem med att se Nyhetsbrevet? Klicka här för att se det i din webbläsare
 
3 utmaningar att hantera vid inbjudningar:
 

1. Att nå rätt mottagare

2. Få acceptans

3. Svarshantering

 1. Att nå rätt mottagare .....
 
…handlar inte bara om att ha rätt individer i CRM-systemet, utan också om att nå dem via kontaktytor som passar varje enskild mottagare. 
Kvalitet över kvantitet gäller både sett till antalet mottagare, typen av kanal eller kontaktyta, och antalet kontakter.
2. Få acceptans
Ett riktat och specifikt budskap - kopplat till mottagarens behov - ökar responsen. Vi har exempel på respons från 7% till 52% på inbjudningar och mail, och ser hur intresse och svarsfrekvens ökar dramatiskt beroende på hur relevant och konkret budskapet har varit för den specifika mottagaren.
Att arbeta med mallar ökar igenkänningsfaktorn och resulterar i ett mer uniformt sätt att kommunicera.
3. Svarshantering 
 
Görs bäst digitalt, där den svarande individen automatiskt kan identifieras och hanteras personligt.  Den förenklade processen möjliggör snabbare och effektivare respons tillbaks till den svarande.
Pharma eMarketing (PeM)
 
är vårt eget verktyg som stödjer med framgång ovanstående processer.  Allt för att enklare och snabbare både nå fram men även för att skapa mer acceptans. 
 
Vi på Medmind kan med hjälp av verktygen Pharma e-Marketing och PharmaNode skräddarsy kommunikationslösningar som passar just dina och dina kunders behov
Bästa sättet att kommunicera är på mottagarens villkor, vilket kraftigt ökar deras acceptans till budskap och inbjudningar.
 
 
Katarina Hallerstedt
0701-811 405
katarina.hallerstedt@medmind.se
Peter Norrgård
0760-900 200
peter.norrgard@medmind.se
Nyhetsbrev
Detta nyhetsbrev är skapat i vårt verktyg Pharma eMarketing. Antingen fristående eller direkt kopplat till Ert CRM verktyg