| 
          
Ser du det här meddelandet? 
   |  
 Vi lyckades fånga din uppmärksamhet den här gången, men risken är stor att du hoppar över ännu ett mail i inkorgen.  |  
 Experter uppskattar att vi i dagens samhälle utsätts för mellan 3000 och 20000* olika budskap dagligen, vilket innebär att ditt budskap verkligen måste vara relevant för att sticka ut, bli ihågkommet och fånga intresse. 
  
Dessutom krävs det 6-7 visningar innan ett koncept fastnar i människans minne. Det innebär att ditt budskap och formspråk måste vara konsekvent och lätt att känna igen för att nå fram till mottagaren. 
  
  
  
   |  
 Några tips för effektiv kommunikation: 
  
   |  
   |   |   |  1. Var noggrann med din målgrupp. Vem vill du nå och varför? Tänk kvalitet framför kvantitet. 
   | 2. Tänk över ditt budskap. Vad vill du säga? Var tydlig och konkret, och se till att ditt budskap är relevant för målgruppen. 
   | 3. Var konsekvent i din kommunikation. Känner mottagaren igen ditt formspråk och harmonierar dina budskap med varandra? 
  
  
   |  
  |  
 Vi på Medmind har utvecklat Pharma e-Marketing, ett verktyg som ger dig möjligheten att utforma en kommunikationskampanj på bara några få klick. 
  
Pharma e-Marketing - med stöd för att hantera mottagarlistor, interaktiva mallar för att skapa nyhetsbrev med en professionell layout, effektiv svarshantering - allt med ett användarvänligt gränssnitt – hjälper dig med punkt 1 och 3 i vår lista ovan. Det ger dig möjligheten att fokusera på punkt 2, ditt budskap.  
  
   |  
 Nyfiken? Vi berättar gärna mer – tveka inte att höra av dig och boka ett möte. 
   |  
 Katarina Hallerstedt 
0701-811 405 
katarina.hallerstedt@medmind.se  | Peter Norrgård 
0760-900 200 
peter.norrgard@medmind.se  |  
 *Siffror från Media Dynamics, Inc., 2014 
   |  
  |  
  |  
  |  |   |   |  |   |  1  |  |   |  |   |  
  |