|
Ser du det här meddelandet?
|
Vi lyckades fånga din uppmärksamhet den här gången, men risken är stor att du hoppar över ännu ett mail i inkorgen. |
Experter uppskattar att vi i dagens samhälle utsätts för mellan 3000 och 20000* olika budskap dagligen, vilket innebär att ditt budskap verkligen måste vara relevant för att sticka ut, bli ihågkommet och fånga intresse.
Dessutom krävs det 6-7 visningar innan ett koncept fastnar i människans minne. Det innebär att ditt budskap och formspråk måste vara konsekvent och lätt att känna igen för att nå fram till mottagaren.
|
Några tips för effektiv kommunikation:
|
| | | 1. Var noggrann med din målgrupp. Vem vill du nå och varför? Tänk kvalitet framför kvantitet.
| 2. Tänk över ditt budskap. Vad vill du säga? Var tydlig och konkret, och se till att ditt budskap är relevant för målgruppen.
| 3. Var konsekvent i din kommunikation. Känner mottagaren igen ditt formspråk och harmonierar dina budskap med varandra?
|
|
Vi på Medmind har utvecklat Pharma e-Marketing, ett verktyg som ger dig möjligheten att utforma en kommunikationskampanj på bara några få klick.
Pharma e-Marketing - med stöd för att hantera mottagarlistor, interaktiva mallar för att skapa nyhetsbrev med en professionell layout, effektiv svarshantering - allt med ett användarvänligt gränssnitt – hjälper dig med punkt 1 och 3 i vår lista ovan. Det ger dig möjligheten att fokusera på punkt 2, ditt budskap.
|
Nyfiken? Vi berättar gärna mer – tveka inte att höra av dig och boka ett möte.
|
Katarina Hallerstedt
0701-811 405
katarina.hallerstedt@medmind.se | Peter Norrgård
0760-900 200
peter.norrgard@medmind.se |
*Siffror från Media Dynamics, Inc., 2014
|
|
|
| | | | 1 | | |
|