Ser du det här meddelandet?
 
Vi lyckades fånga din uppmärksamhet den här gången, men risken är stor att du hoppar över ännu ett mail i inkorgen.
Experter uppskattar att vi i dagens samhälle utsätts för mellan 3000 och 20000* olika budskap dagligen, vilket innebär att ditt budskap verkligen måste vara relevant för att sticka ut, bli ihågkommet och fånga intresse.
 
Dessutom krävs det 6-7 visningar innan ett koncept fastnar i människans minne. Det innebär att ditt budskap och formspråk måste vara konsekvent och lätt att känna igen för att nå fram till mottagaren.
 
 
 
 
Några tips för effektiv kommunikation:
 
 
1. Var noggrann med din målgrupp. Vem vill du nå och varför? Tänk kvalitet framför kvantitet.
 
2. Tänk över ditt budskap. Vad vill du säga? Var tydlig och konkret, och se till att ditt budskap är relevant för målgruppen.
 
3. Var konsekvent i din kommunikation. Känner mottagaren igen ditt formspråk och harmonierar dina budskap med varandra?
 
 
 
Vi på Medmind har utvecklat Pharma e-Marketing, ett verktyg som ger dig möjligheten att utforma en kommunikationskampanj på bara några få klick.
 
Pharma e-Marketing - med stöd för att hantera mottagarlistor, interaktiva mallar för att skapa nyhetsbrev med en professionell layout, effektiv svarshantering - allt med ett användarvänligt gränssnitt – hjälper dig med punkt 1 och 3 i vår lista ovan. Det ger dig möjligheten att fokusera på punkt 2, ditt budskap. 
 
 
Nyfiken? Vi berättar gärna mer – tveka inte att höra av dig och boka ett möte.
 
Katarina Hallerstedt
0701-811 405
katarina.hallerstedt@medmind.se
Peter Norrgård
0760-900 200
peter.norrgard@medmind.se

*Siffror från Media Dynamics, Inc., 2014

 
 
 
1