NÄR UPPDATERADE DU SENAST DIN TARGETERING?

 

  • Hur används din respektive konkurrenternas produkter (Real Data)?
  • Hur går utvecklingen för din produkt sett i antal nya patienter? 
  • Hur uppfattar läkarna din respektive konkurrenternas produkter?
  • Vilka budskap marknadsför konkurrenter sina produkter med? 
  • Kommunicerar du med dina kunder på bästa sättet? Använder du senaste teknologin?

Vad saknar du?  Medmind hjälper dig!

  

 

Pharma eMarketing är en plattform för digitala utskick, inbjudningar, enkäter, inbjudningformulär, mötesbokning, nyhetsbrev, SMS, materialbeställning, webinar, video och mycket mer.
 
Det du idag gör med tryckta utskick kan du istället hantera digitalt med Pharma eMarketing. Du skapar och genomför enkelt digitala möten och webinar. Med vår mötesbokning kan du låta kunderna själva boka digitala eller fysiska möten med dig.
Använd ditt eget e-mailregister eller använd vårt. Vi har e-mailadresser till ~70% av vårdpersonal i Sverige.
 

 

Hur aktiva är dina konkurrenter med digital annonsering? Var annonserar de och i vilken omfattning? Vilka budskap fokuserar de på?

Genom modern teknologi bevakar vi utvalda webbsidor för att fånga brus och innehåll. Köp en engångsrapport eller en prenumeration med leverans 4 gånger per år.
Bevaka ditt terapiområde med Medmind Media Monitor.
   

 

Hur många patienter inleder behandling med din (och dina konkurrenters) produkt?
Med Medmind Prescription Monitor bevakar du förskrivningen av din och konkurrenternas produkter.
 
Fyra gånger om året kan vi leverera förskrivningsdata på nationell samt regional nivå inom många olika terapiområden, t ex Astma/ KOL, Diabetes, NOAK, Antikonception, m fl. Även hur förskrivningen utvecklar sig inom olika målgrupper, t ex allmänläkare vs kardiologer.
 
Hur ser nyförskrivningen av din och dina konkurrenters produkt ut? I olika regioner? Vi vet - vill du veta?
Kontakta oss så visar vi dig.

  

 

Vilka förskriver egentligen din respektive konkurrenternas produkter? 
Vad får patienterna initialt? Och hur många produkter prövar de innan de kommer till din produkt? Ser det olika ut i olika regioner? Vi skräddarsyr en undersökning utifrån dina frågeställningar.
 
Medmind hjälper dig beställa, bearbeta och analysera data från olika register såsom Socialstyrelsens förskrivningsregister, patientregister och åtgärdsregister.
 

Medmind utför alla typer av marknadsundersökningar och använder sig av olika metoder beroende frågeställningen. Kvantitativa metoder (webbenkäter och eventuellt telefonintervjuer) används då du riktar dig till en större målgrupp och vill se helheten.
Kvalitativa metoder (fokusgrupper och djupintervjuer) används när du behöver gräva djupare och förstå anledningar bakom ett visst beteende.
 
Hur uppfattas dina budskap av dina kunder?
Hur ser patientresan ut inom ditt terapiområde och när kommer din produkt in?
Hur uppfattas och används din respektive dina konkurrenters produkter och varför?
 
Vad behöver du ta reda på? Vi kan hjälpa dig förstå situationen och förutsättningarna inom ditt terapiområde.
   

 

SpiderNode är ett HCP register innehållande kontaktuppgifter inom hälso- och sjukvården i Sverige. En professionell relationsdatabas som både stöder grundleverans och uppdateringar till våra kunders system (CRM- och supportsystem).

Medmind har e-mailadresser till ~70% av all vårdpersonal i Sverige.
 


Vänliga hälsningar


Olle Christensson
+46 (0)733 92 54 06

Erik Carlman
+46 (0) 8 559 16 999

Katarina Hallerstedt
+46 (0)701 81 14 05
katarina.hallerstedt@medmind.se


 
 
Copyright ©Medmind All rights | 
1