November 2022


Har du full kontroll på din marknad?

 

 Hur många patienter startar behandling med just din produkt?

    • Ser det likadant ut i hela landet? Hur ser det ut i olika regioner/ kommuner?
    • Är det primärvård eller specialistvård som förskriver?
  • Vilka företag/ produkter annonserar mest och var?
  • Vad har läkarna för uppfattning om de olika produkterna på marknaden och vilken väljer de att förskriva? När? Varför? Till vilken patient?
   

 

Ovan frågor är bara ett axplock utav frågor som Medmind kan hjälpa er att besvara!

 

Försäljningsstatistik i all ära, men visst vill man veta mer! 

Läkare förändrar sällan en behandling som fungerar och därför kan en patient många ggr stå på behandling med samma preparat i flera år. Inom flera terapiområden är det vanligare att ytterligare en produkt läggs till än att någon avslutas. Det är ovanligt med byten inom samma klass. Därför är det allra första receptet det absolut viktigaste receptet att vinna!

När man tittar på försäljningsstatistik har man ingen möjlighet att skilja på första recept och receptförnyelse. Det är förändring i första recept som över tid förklarar förändring i marknadsandelar. Så länge du har en stor mängd patienter som får förnyade recept av din produkt ser det stabilt ut, men tänk om alla nya patienter får konkurrentens produkt?

Vem är det som förskriver? Har allmänläkarna kommit igång eller är det ännu bara specialister som förskriver?

Med Medmind Prescription Monitor bevakar du förskrivningen av din och konkurrenternas produkter, både nyförskrivning och total förskrivning. Uppdelat på primär- och specialistvård och ned på kommunnivå.

Först ut är Obesitas, Astma/ KOL, Diabetes, NOAK, Antikonception och Fertilitet

Saknar du något terapiområde? Vi skräddarsyr efter dina behov. Hör av dig!

Har du frågor? Kontakta oss så kan vi hjälpa dig
 
 
 

Hur aktiva är dina konkurrenter inom digital annonsering?
Var annonserar de och i vilken omfattning? Vilka budskap fokuserar de på?

Genom modern teknologi bevakar vi utvalda webbsidor och fångar brus och innehåll.

Köp en engångsrapport eller en prenumeration med leverans 4 gånger per år. Bevaka ditt terapiområde med Medmind Media Monitor.

 
 
 

Medmind utför alla typer av marknadsundersökningar och använder sig av olika metoder beroende på frågeställningen.

Varför förskriver läkarna mer av konkurrenternas produkter? Hur uppfattar de din produkt? Minns läkarna era budskap? Håller de med? Vilka faktorer är viktigast för läkarna när de väljer produkt och hur tycker de att de olika produkterna de har att välja mellan lever upp till dessa?

Hur ser patientresan ut inom ditt terapiområde och när kommer din produkt in?

Hur ser läkarna på framtida förskrivning och varför förväntar de sig att den skall öka/ minska?

Komplettera Prescription Monitor med en marknadsundersökning så ser du hela bilden!

Vi hjälper er att analysera situationen och att tolka förutsättningarna inom ditt terapiområde.
 
 
 

Pharma eMarketing är en plattform för digitala utskick, inbjudningar, enkäter, inbjudningformulär, mötesbokning, nyhetsbrev, SMS, materialbeställning, webinar, video och mycket mer.

Det du idag gör med tryckta utskick kan du istället hantera digitalt med Pharma eMarketing.

Du kan enkelt skapa och genomföra digitala möten och webinar. Med vår mötesbokning kan du låta kunderna själva boka digitala eller fysiska möten med dig. Använd ditt eget
e-mailregister eller använd vårt. Vi har e-mailadresser till ~70% av vårdpersonal i Sverige.

Digital marknadsföring som fungerar på riktigt!

Prata med oss om Pharma eMarketing.


Vänliga hälsningar

 
Jörgen Rydberg
+46 734 331 444
 
Erik Carlman
+46 (0) 8 559 16 999
 
Katarina Hallerstedt
+46 (0)701 81 14 05
katarina.hallerstedt@medmind.se